Datorstrul

SUCK, SUCK , SUCK

Det är inte så roligt att ringa internet supporten. Många gånger tror de att man är helt korkad (o det kanske har att göra med att många är det).

Satt ungefär en halv timme och lyssnade och gjorde som tjejen på supporten sa. Hon hittade ingen lösning.
Då bad hon mig att prova koppla upp mig på en annan dator och sedan ett annat modem. Det hon sa var att om problemet kvarstod så skulle jag ringa och så skulle de kostnadsfritt skicka ett nytt modem

Det fungerade inte att koppla upp sig på andra datorn men sedan använde jag mig av det trådlösa systemet och kom åt grannens nätverk (tack), där fungerade internet. Skönt att det inte var inställningarna på min dator som var felaktiga.

Ringde en gång till för att berätta och se om de kunde skicka det där modemet som hon pratade om. NIX. Vet inte om hon loggade vårt samtal för dåligt för jag blev jag tvungen att göra allt en gång till. 30 minuter till försvann från mitt liv och han kunde inte heller fixa till problemet.

Tror ni nu att mitt kostnadsfria modem är på väg???   NEJ

Mitt ärende har nu skickats vidare till Level 2. Inväntar besked och det skulle ta 3-5 arbetsdagar. Beskedet skulle komma via sms. Oj så personligt.

Tackar mina grannar ännu en gång för att jag får surfa via dem. Hur skulle jag annars klara mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0