(Telefon) kommunikation
Det handlade om hur vi skulle kunna bli bättre att prata i telefon på jobbet.
Mycket handlade om hur min inställning är vid ett samtal. Hon hade ett exempel.
Vissa dagar kan man höra en kollega säga "Idag tror jag att alla arga människor ringer till just mig!" Det kanske inte är en slump att just alla som den här personen pratar med är/blir arga. Det kan ju sitta mycket hos inställningen/ tonläget mm hos den som svarar i telefon!
Något mer som hon sa var att vi skulle fokusera på positiva saker och inte älta sånt som är negativt. Ska vi älta så ska vi älta sånt som under dagen varit bra. Positiva tankar får gärna dubbleras i vårt mentala och skapa ett tankemönster.
Måste säga att det handlade väldigt mycket om personlig utveckling och inte bara om hur vi ska svara i telefon.
Jag är nöjd och glad för att jag fick delta i kursen. Jag är glad för att jag tog mig ut och sprang. Fick en komplimang idag som jag nu ältar. Tog en sväng på kvällen till Ica Maxi med mina töser och de skötte sig galant. Det ska jag också älta nu innan jag går och lägger mig. Jag är glad och tacksam för att just du läser min blogg.
Tack
Ja, vi fick oxå lära oss sånt där när jag jobbade på kundtjänst i sthlm - prata luuugnt med de som är stressade så blir de lugnare osv - interssant hur vi funkar, eller hur! Och ja, det viktigaste för att få ännu mer av det man vill ha är att vara tacksam för det som redan finns i ens liv, sen rullar det bara på och allt gott kommer till en när man insett det :) kram på dig!
Vi har haft föreläsningar i personlig utveckling här i Orsa, av Eva Johansson från Våmhus...det handlar om att vill du förändra ditt liv, måste du förändra ditt tankesätt. Du kan aldrig vänta på att någon annan ska göra jobbet. Det ligger hos dig.
Hon pratade mycket om att jobba med positiva tankar. Ett tips var att varje kväll som du går och lägger dig, ska du räkna upp fem bra saker som hänt under dagen. Då sover man gott och vaknar glad och pigg. Vi ses ikväll!!!! Kram