Midsommar 2010

Igår hade vi en toppenmysig midsommar. Klockan 12 startade vi hemma hos oss på altan med sill och nubbe samt paj mm. Jättemysigt. Många av mina närmaste vänner va på plats med alla sina barn. Det va tur att vädret var bra så att alla kunde vara ute och leka. 8 barn tror jag det va mellan 1.5 och 9 år. När vi skulle trampa iväg till traktoråkningen så öppnade sig himlen och det vräkte ner. Tobias fick ställa upp och åka en sväng med flickorna (för två år sedan åkte jag när det vräkte ner).

Därefter blev det en paus och fika hemma hos familjen Hedlund. Inomhus eftersom det fortfarande regnade lite. Klockan 17 var det dags för majstångsresning och dans. Lite besviken på att folkdanslaget får dansa betydligt längre än vad barnen får. De (eller kanske jag) har sett fram emot dansen hela dagen och så blir det 5 låtar ungefär. Jaja jag vet inte om det va Cornelia eller jag som ville dansa mer :) . Clara fick för sig att hon inte skulle dansa i år (hon tror att hon är för stor ibland) .

Kvällen tillbringade vi hemma hon familjen Eriksson. Grillade och pratade samt fajtades med myggen. Efter det cyklade vi hem. Två barn i cykelkärran och stora Clara fick cykla hem själv med oss. Jag tyckte att det va en skön midsommarafton. Men det är framförallt 2 stunder som jag verkligen njöt.

Den första stunden var hemma hos Isabell. Jag satt på hennes trapp med ett glas vin och bara kopplade av. Den andra stunden va när vi cyklade hemöver och Claras mun gick i ett. Där tänkte jag på vilken underbar familj jag har samt vänner. Hur tacksam jag är över att kunna umgås familjevis tillsammans varje midsommar med de som jag vill umgås med samt att vi alla är på samma nivå.

Tack alla mina närvarande vänner för en toppendag. Nu kommer lite bilder. (Ska bara föra över samtliga från mobilen först)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0