Lyktor

Igår var hela familjen nere på stan och fikade. Jättemysigt. På vägen till Helmers så såg jag två superfina lyktor på Lilla Magasinet. Jag blev så sugen på att köpa dessa på en gång men vi gick vidare.

Under dagen gick vi in i fler butiket bland annat Show Room. det fanns många fina plagg där som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Jag provade ett par snygga stövlar som jag var väldigt nära att köpa men då kom jag att tänka på lyktorna igen. Vad skulle jag lägga pengarna på? Ett par nya stövlar (har många skor redan) eller 2 st lyktor (inte heller livsnödvändigt).

Det blev lyktorna. Tror att jag gläds mer av dem varje kväll när det lyser i vardagsrummet än ett par stövlar som jag kommer att använda någon gång ibland.

Innan jag placerade ut dem i vardagsrummet så flyttade vi även ett skåp till Claras rum. Skönt att få undan lite "rämmil" som de säger i Malung.

Här är bild på lyktorna nu på dagtid.



På kvällen ser det ut så här. Kolla in det underbara mönstret på väggen.



Bra val av mig. // Nettan

Kommentarer
Postat av: sonja dahlström

Vad skönt att du börjar tänka lite som jag sa. Vilket är viktigast. Och behöver ni något viktigare. Eller det kanske går att spara oxå.kram mor.

2010-10-28 @ 18:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0